Tuesday 18 December 2012

Semarak warisan-semasa.blogspot.com...

Alhamdulillah, sehari dua ini, saya telah 'pulih'.

Semangat dan kekuatan untuk mengemaskini blog ini, seakan-akan perlahan-perlahan memancar dari lubuk hati dan bagaikan sedang menggenangi persada jiwa.

Memang banyak perkara yang bersarang diminda yang kesemuanya bagaikan mendesak-desak meminta dilepaskan ke alam maya. 

Sementelahan pula, sudah menjadi amalan saya setiap kali meletus isu-isu berkaitan agama terutamanya, bahan-bahan berkaitan akan dikumpul cepat-cepat. 

Ringkas kata, setakat ini-alhamdulillah-soal bahan tulisan tidak menjadi masalah. 

Masalah utama ialah kemampuan, semangat dan kekuatan untuk menulis yang sering diragut keadaan dan suasana.

Tentunya saya sangat-sangat berterima kasih kepada sidang pembaca yang tidak jemu-jemu menjengah atau singgah di teratak warisan-semasa.blogspot walaupun sebulan lebih tidak dikemaskini.

Kesyukuran dan segala puji saya panjatkan kepada Allah justeru biar pun lama 'terbiar', namun jumlah kunjungan harian tidak susut.

Akibat 'sepak terajang' keadaan dan suasana, saya mula memikirkan cara memastikan blog ini terus dikemaskini biarpun dalam keadaan 'lembik' dan 'longlai' akibat 'dibelasah' oleh 'karenah' kehidupan.

Akhirnya saya mendapat idea hasil pemerhatian saya terhadap teknik yang diguna pakai sesetengah bloogers dalam mengendalikan blog-blog mereka. 

Saya juga mula sedar kesilapan saya yang hanya menulis apabila idea tentang sesuatu perkara, lengkap dan sempurna.

InsyaAllah, teratak ini akan kembali dan semakin bersemarak...

Allahu musta'an. 

No comments:

Post a Comment